måndag, maj 19

Måndagslistan

Alltså jag gillar måndagar! Man får liksom börja om lite. Fast såhär i maj skulle jag nog egentligen bara vilja vara ledig. Göra ledighetssaker. Det här ska jag göra i veckan:



Idag ska jag bara plugga, och så har jag fått en konstig armbåge som jag ska ta med till vårdcentralen en sväng. Plus att vi inte handlade igår så det måste vi göra idag. Vi handlar ju bara en gång i veckan så det måste liksom planeras in.

Imorgon tisdag har jag föreläsning, och på kvällen så odlar jag med stadsodlingen som vanligt.

På onsdag så ska jag också bara läsaläsaläsa, och sen onsdagsklättra med tjejorna i klätterklubben som vanligt.

Torsdag är jag ansvarig på scouterna, då ska vi också klättra, eller scouterna ska klättra och jag ska bara vara ledare. Och så ska jag ju läsa och skriva lite skola med... Tyvärr missar jag P3 älskar Göteborg på Pustervik, ett tips till alla andra som kan gå då.

Fredag: mera plugg och paneldiskussion med bland annat Åsa Romson om tillväxt i skolan. På kvällen spelar Den svenska björnstammen på Liseberg, det kan ju bara bli bra! 

Till helgen ska jag hjälpa till med en flytt och vara röstmottagare på söndagen, glöm inte rösta!

2 kommentarer:

  1. Trevligt med stadsodling. Hur är det uppstyrt i Göteborg? Det gäller att ta tillvara på sommarn också innan det är semester/lov :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja precis!
    Stadsodling i Göteborg: jag tror att det är lite olika på olika ställen, just där jag är med är det kommunens mark som vår förening arrenderar, och så har vi en tillsammansodling där, så vi gör allt tillsammans. Men jag vet att det finns andra ställen där man hyr en låda t ex. Ha det fint!

    SvaraRadera