måndag, maj 12

Det måste vara radion, det måste vara radion

God måndag, hoppas att alla har haft en trevlig helg! Jag har seglat och hälsat på mammas gamla scoutkår som fyllde 70 år och haft sovmorgon. Men så var det dags för en ny vecka... Det blir mycket plugg, eller det borde bli det i alla fall, och idag ska jag gå på röstmottagningskurs eftersom jag ska vara röstmottagare under EU-valet. Sen är nog allt som vanligt.

Eftersom jag och mamma åkte ganska så långt i bil när vi skulle till 70-årskalaset igår så lyssnade vi på några podds, från SR så klart. Den här gången blev det Tack för maten, som tar upp hur man kan tänka om man vill äta lite mer miljövänligt. Serien är verkligen jättemysig och lättförstådd, även om man inte är insatt sedan innan. Varje program innehåller besök hos en producent, kanske någon anekdot, recepttips och intervju med en miljövetare. Kalasbra helt enkelt! Lyssnar gör ni här.



Reporten är Malin Olofsson som tillsammans med Daniel Öhman står bakom radioserien och boken Matens pris, och P3-dokumentären Dioxinfisken i Östersjön som jag också kan rekommendera starkt, allt finns på sr.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar