tisdag, november 6

När man kan köpa lycka

Den här veckan har börjat himla bra! Igår så premierade Samuelrummisen sin råsaftcentrifug. Vi juicade morötter, sharonfrukt och clementin.

Idag har jag gått lös på julprylarna på Stadsmissionen i Bellevue, för övrigt bästa second handbutiken i stan. Den är nog inte särskilt välbesökt för jag har hittat hur mycket bra grejer som helst där! Idag investerade jag bland annat i glöggmuggar, en pepparkaksburk, adventsljusstake och pepparkaksformar. Idag kan jag överväga att gå med på att man kan köpa lycka, i alla fall när det gäller finfina glöggmuggar à 5 kronor styck!
När jag gick till spårvagnen kände jag mig som i en Astrid Lindgrensaga. Även om det ösregnade och jag skulle åka spårvagn. Det måste varit något med lyckan, barnen är så lyckliga i hennes sagor. Fast Madicken har nog varken goretexskor eller dunjacka. Och ingen blogg heller...

Innan det är dags för pepparkaksbak kan man fylla på med clementiner. Och ja, de ska juicas...


På tal om fina prylar så var jag i mitt förråd i helgen och hämtade några saker som jag har saknat. Till exempel mina andra kakburkar och min finaste pannkakssmetbunke. Ja jag har en jättefin.

Jag har också varit på afrodans idag, tyvärr en stor besvikelse. Jag blev ju knappt svettig! Och jag brukar svettas. Aja, allt kan ju inte passa alla, jag får gå på något annat sorts pass istället. Imorgon blir det klättring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar