fredag, juli 13

Hösten

Jag gillar hösten. Ny fräsch luft, allt känns nytt. Stressen över att sommaren ska räcka till försvinner. Man kan ha jeans och skor med strumpor i utan att det känns som om man slösar bort sommardagar, det blir mörkt och man kan stanna inne och dricka te. Man kan ha en jättestor halsduk att krypa ner i. Man har mera matlust på riktig mat, inte bara på fräscha sallader. Om man trotsar rusket och går ut i mörker, regn och kyla så känner man sig så mycket mer nöjd än om man gjort samma aktivitet på sommaren.
Ja, jag gillar hösten. Man kan börja klättra inomhus och hänga på Fabben. Det är rea på rotsaker så att man kan laga skitbillig mat. Och baka bröd såklart, och äpplemos och äpplesaft och äppelpaj. Det är inte för varmt ute. Alla kommer hem från semestrar och man kan ses som vanligt igen. Man kan göra innepyssel utan dåligt samvete, man kan ha vantar på sig och en fin jacka. Och så kanske man kan se någon konsert, eller bara titta på dom fina löven.

Och så kan man börja i skolan och få massa nya kompisar.

Ja, jag gillar hösten. Så fort jag kom till Göteborg så började jag visst att längta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar